כ-1100 קציני חיל האוויר הודיעו על הפסקת שירות

אבי יעקב 8 Comment on כ-1100 קציני חיל האוויר הודיעו על הפסקת שירות

כ-1100 אנשי חיל אוויר במילואים בהם 500 טייסים, כולם פעילים, הודיעו על הפסקת שירותם בעקבות כוונת הממשלה להצבעה על החוק לצמצום עילת הסבירות ביום ראשון. דובר צה"ל, דניאל הגרי אמר: "צה"ל קיבל את המכתב ובודק את הפרטים. בימים האחרונים ניכרת כבר פגיעה בלכידות שתיקונה ייארך זמן רב"

צילום: דובר צה"ל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר הכנסת אביחי בוארון (הליכוד), טען כי "סרבנות היא עריקות", וקרא "לשחרר מיידית מצה"ל" את המוחים. "זה לא פשוט. אפילו קשה. אבל אין מצב שמיעוט של 1,142 אנשים, מוכשרים וחשובים ככל שיהיו, לוקחים מליוני מצביעים וכנסת נבחרת כבני ערובה. זו לא דמוקרטיה. זו דיקטטורה מלווה בהפיכה צבאית", כתב.

השר איתמר בן גביר הצטרף גם הוא לגינויים של חבריו לקואליציה, והזכיר את הסרטון השנוי במחלוקת ששיתף – וסירב להסיר: "1,142 אנשי חיל האוויר הודיעו כעת על סירוב לשרת בצה״ל ואתמול לשמאל הייתה בעייה ששיתפתי את סרטון הסרבנים. כל מה שפורסם בסרטון הוא אמת. סרבנות מסוכנת למדינה!".

שר הכלכלה ניר ברקת: ״מי שבוחר בסרבנות ומוכן להפקיר את ביטחון מדינת ישראל – לא ראוי ללבוש את מדי צה״ל. דורות של יהודים חלמו להקים מדינה עצמאית לעם היהודי, עם כוח מגן שימנע שואה נוספת. כקצין בצנחנים שנפצע בקרבות, איבד חברים לנשק וכמי שאיבד בני משפחה בשואה – אלה שמסרבים לשרת מפקירים את ביטחון מדינת העם היהודי מול אויבינו! לשרת את מדינת ישראל ולהבטיח את ביטחונה זו זכות. שום ויכוח פוליטי לא יכול להצדיק מעשה לא מוסרי כזה. מותר למחות, מותר לא להסכים פוליטית – אסור להפקיר את ביטחון ישראל״.

מנגד, באופוזיציה מיהרו לענות לבן גביר. חברת הכנסת יסמין סאקס פרידמן (יש עתיד) תקפה: "מי אתה שתדבר על הטייסים שלנו? להבדיל מהם, אתה לא רק שלא שירתת את המדינה, גם פגעת בביטחון שלה. ליצן, מוטב שתשתוק". חברה למפלגה, חה"כ נאור שירי, עקץ גם הוא: "אמר מי שהשירות שלו למדינה מסתכם בלא להיות מלש״ב".

דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי: "ביטחון אזרחי מדינת ישראל נשען על משרתי הסדיר ומשרתי המילואים, אלה טובי אנשינו ואנו מלאי הערכה לתרומתם. התקבל בצה״ל בשעות האחרונות מכתב החתום על ידי למעלה מ-1,100 שמות הכתובים בראשי תיבות של אנשי מילואים בחיל האוויר. צה״ל בודק את הפרטים ובהתאם יבחן את המשמעויות".

"צה״ל עוקב באופן רציף אחר המצב, בוחן את הכשירות ומשקף לדרג המדיני את המשמעויות. עמדת צה״ל כפי שנקבעה על ידי הרמטכ״ל ופורום המטה הכללי נותרה איתנה: אי-התייצבות לשירות מילואים פוגעת בצה״ל ובביטחון המדינה. בימים האחרונים ניכרת כבר פגיעה בלכידות שתיקונה ייארך זמן רב". דובר צה"ל הוסיף כי "חובתו של צה״ל להמשיך להגן על אזרחי מדינת ישראל".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ יצא במכתב פתוח לטייסים ולאנשי חיל האוויר: אחיי הטייסים, מפקדים ואנשי המטה בחיל האוויר, אנשי המילואים ביחידות המ"מ והטכנולוגיה, כולם כולם, קודם כל חשוב לי לומר לכם שאני אוהב אתכם. אני משוכנע שכמוני הרוב המוחלט של העם בישראל, אוהבים, מוקירים ומעריכים את עשרות השנים שאתם משקיעים את מירב זמנכם וכשרונכם בביטחונה של ישראל.

אנחנו חייבים אתכם וממש לא יכולים ולא רוצים להסתדר בלעדיכם. חייבים אתכם כדי להמשיך לפתח את החזון והמפעל הציוני המשותף שלנו. אנחנו חייבים אתכם כמו שאנחנו חייבים את המכונאים והחי"רניקים והשיריונרים, וכמו שאנחנו חייבים את ההייטקיסטים והמורים והחקלאים והמתיישבים, אנשי העיר והכפר, דתיים, חילונים וחרדים. כולנו רקמה אנושית אחת ואנחנו פשוט לא יכולים להסתדר בלי אף אחד מאיתנו. יש לנו היסטוריה משותפת ומורשת משותפת, והווה משותף ובעזרת השם עתיד משותף מזהיר.

אני מסתייג בכל ליבי מאלו המכנים אתכם בכינויי גנאי בעת כעס ומשדרים זלזול ומשטמה. ואחרי שאמרתי את זה, אני חושב שאתם טועים טעות מרה. אתם חייבים לחשב מסלול מחדש. אתם טועים כי אתם פוגעים במדינה שאתם וכולנו כל כך אוהבים. אני יודע שאתם לא מתכוונים לזה, שאתם אפילו חושבים שאתם מצילים את המדינה. אבל איך אומרים אצלינו הדתיים "כוונות בתפילה" – עובדתית אתם פוגעים במכנה המשותף הכי רחב שלנו. אתם פוגעים בביטחון ובלכידות החברתית שעליה מושתת צה"ל, וזה משהו שייקח לכולנו הרבה מאוד זמן לתקן.

אתם טועים כי אתם הולכים שולל אחרי מסע שקרים והפחדות שמובילים גורמים חסרי אחריות בכוונת מכוון. משהוא שהם עובדים עליו כבר מזמן ובלי כל קשר לרפורמה. סוג של שטיפת מוח שמובילים משרדי פרסום ויח"צ מהגדולים בישראל, בקמפיין הגדול והיקר ביותר שהיה בישראל אי פעם. קמפיין ציני ומרושע, שמבוסס על שקרים ומשחק לכם בראש וגורם לכם לפחד ממציאות מדומיינת שפשוט לא קיימת. אתם באמת מאמינים שהמיצג ההזוי של "סיפורה של שפחה" מייצג את איך שהבית והמשפחה של חבריי ושלי נראים?! יש לכם הרי חברים ומכרים ולוחמים בצוות דתיים ואתם יודעים שאין דבר רחוק יותר מהם מהשטות הזו, שאם היא לא היתה עצובה כל כך היינו כולנו מתפקעים מצחוק ממנה. אתם באמת מאמינים שעם עילת סבירות מצומצמת, כמו שהיתה לנו כאן עד לפני כשלושים שנה וכמו שיש בכל המדינות המתוקנות בעולם המערבי, ישראל תחדל להיות דמוקרטית?! עזבו שזה מעליב אותי ממש שאתם חושבים שאני לא רוצה דמוקרטיה והגנה על זכויות. כחלק ממיעוט שנכווה ונפגע מרמיסת זכויות לא פעם ולא פעמיים אני רגיש לזה ומחויב לזה בדיוק, ואולי לפעמים יותר מכם.

אתם טועים כי אתם פוגעים בסיפור המשותף שלנו, הסיפור שהוא ומה שאנחנו בונים כאן ביחד על בסיסו הם הרבה יותר גדולים מכל אחד ואחת מאיתנו ומכל מחלוקת שיכול ותהיה בינינו. אני מבין את הכאב שלכם ואת החשש ממה שאנחנו עושים. אני כמובן משוכנע בכל ליבי שאנחנו עושים את הדבר הנכון כדי לחזק את המדינה שלנו ולתקן עוולות. אני באמת מאמין שהתיקונים שאנחנו מבקשים לקדם במערכת המשפט ובאיזונים שהופרו בינה לבין הכנסת והממשלה יחזקו את הדמוקרטיה ואת ההגנה על הזכויות והחירויות של כולנו בצורה שווה. אבל אני יודע שאתם מסתכלים על זה אחרת וחוששים מזה. אני מבין את זה ומאוד רוצה שנמצא דרך בה תמשיכו להרגיש שעולם הערכים שאתם מאמינים בו נשמר. בדיוק כמו שאני רוצה שעולם הערכים של ציבור גדול בישראל שאני נמנה עליו ישמר. גם הציבור הזה מודאג מאד ומתוסכל ואף מרגיש נרמס כבר שנים ארוכות. חשוב שנמשיך לחיות כאן יחד איש באמונתו, תוך כבוד הדדי כי הסיפור המשותף שלנו גדול וחשוב.

לכן אנחנו עושים את זה עכשיו הרבה יותר לאט, באחריות, בחשיבה והקשבה, מתקנים ומשנים הרבה ממה שחשבנו שנכון לעשות בראשית הדרך. גם אם אנחנו לא רואים יד מושטת כפי שאתם יכולים לראות ממה שקורה בכנסת. פשוט כי אנחנו מקשיבים לכם, לחששות שלכם, לדעות והרצונות שלכם.

ויש גם דגש חשוב נוסף: אנחנו לא יכולים להיכנע לאיומים של חלקים מכם. וזו טעות נוספת שלכם. גם אם אתם מאמינים באמת שכלו כל הקיצין ומה שאנחנו עושים זה הרס הדמוקרטיה, ולכאורה אין ברירה, כשאתם פועלים כפי שאתם פועלים אתם משיגים את התוצאה ההפוכה.

במצב שהבאתם אותנו אליו, גם אם היינו רוצים להניח לחקיקה ולעצור, אנחנו פשוט לא יכולים – מדינה שתיכנע לאיומי גנרלים תהיה למעשה מדינה שנשלטת בידי חונטה צבאית וזה הדבר הכי רחוק מדמוקרטיה שיכול להיות. אני משוכנע שגם אתם לא רוצים לחיות במדינה כזו. אתם יודעים שראש הממשלה צודק באמירה שלו שבדמוקרטיה הצבא כפוף לממשלה ולא להיפך. מספיק להתבונן מסביבנו במזרח התיכון ולראות אין נראות מדינות שבהן זה לא כך. אנחנו לא רוצים להידמות להן.

אז אחים יקרים ואהובים ומוערכים של כולנו, בבקשה מכם חשבו מסלול מחדש. חיזרו לנהל את הויכוח הדמוקרטי בינינו בדרכים המקובלות. תחזרו להתנדב ולהגן עלינו ועל המדינה של כולנו. אנחנו צריכים אתכם ורוצים אתכם ומקווים שדברים היוצאים מן הלב יכנסו אל הלב.

שבת שלום של אחדות ואהבת חינם לכולנו.

בצלאל.



8 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    לכו לעזאזל ואל תחזרו משם.

  2. 7

    כשכולנו נבין שאין לנו על מי לסמוך אלא…. רק על מלך עוזר מושיע ומגן, על רופא רחמן ונאמן, על מלך אוהב צדקה ומשפט.
    ראש השנה מעבר לפינה, אולי הפעם נכוון יותר מתמיד בהמלכת הקב"ה עלינו ועל כל העולם כולו.
    הגיע הזמן שכולם, צעירים ומבוגרים כאחד יעשו זום אווט על מה שקורה כאן וידמיינו שהם קוראים את ספר דברי הימים ג' כשהם הדמויות המרכזיות, שידמיינו את הפסוקים המצטטים אותם- "ויאמר… אהבתי את אלוקיי ואזרוק את ווצאפי" : "ותאמר נערה לחברתה ואבחר בה' ואחדול דברה לריק דברי הבל ורעות רוח עם פוחזים אשר גבר עליהם יצרם וישמחו בילדותם וישכחו את בוא יום ה' הגדול והנורא"…
    מה יהיה הציטוט שלך???

      1. אולי קצת אסוציאטיבית, ובכל זאת אנחנו מבינים שלא נוכל לסמוך על חיל האויר ולא על הרופאים ולא על השופטים ולא על ביידן… והחכם עיניו בראשו

  3. 6

    עד עכשיו היו כאלו שאמרו שחבל על האנרגיות שמבזבזים על הרפורמה,
    אבל אחרי מרד המילואימניקים מהשמאל זה החובה של הימין והממשלה להעביר את הרפורמה במלואה שאם נכנע לסחטנות נאבד את המינימום של הדמוקריטה שהשמאל תופס את הממשלה מהגרון לחוקק על פי תפיסת עולמו.
    חובה להמשיך את הרפורמה שתהפוך את בית המשפט למאוזן בשופטים עם דעות דומים לעם בשווה.
    מי שימשיך למרוד ישאר מחוץ לצבא זה עדיף מדיקטטורה!!!

  4. 5

    יופי הגיע הזמן שהאנרכיסטים המושחתים האלו יעופו מכל תפקידי המפתח והימין יחדור למקומות הללו על מלא

  5. 4

    תלכו לא צריכים אתכם
    קחו כרטיס לחו"ל בכיוון אחד

  6. 3

    חזקה על הסתה שאינה חוזרת ריקם. מה מבינים טייסים במשפט? האם יש אחד מהם שיכול להסביר מה הקשר בין עילת הסבירות לכל המליצות הריקות שהפושעים לפיד, סער, ברק, גנץ מפזרים?
    ועל כולם האחריות מוטלת על ראשו של הבריון המשפטי – אהרן ברק שהכניס לבית המשפט מושגים חדשים, שאין להם שום בסיס בחוק. גם מי שחושב שעילת הסבירות היא ה"מגן של הדמוקרטיה", צריך להודות שבינתיים, כל זמן שהכנסת לא חוקקה חוק כזה, היא אינה חוקית, ובית ה משפט חורג מסמכותו, ומבחינה משפטית אין ש ום הבדל בין בריון הפורץ לחנות וגונב, לבריון עם גלימה שחורה!